Styrelsen

Styrelsen väljs av medlemmarna under årsmötet. Valberedningen förbereder val till styrelsen och tillvaratar medlemmarnas intressen.

Styrelsen når du på styrelsen@farstaryttarvanner.se

Olof Sandberg
Leder klubbens arbete och representerar den i olika sammanhang

Varför engagerar du dig? Jag älskar ridning och samvaron med hästar. På Farsta har vi en trevlig stämning och fina hästar som jag vill bidra till att bevara och ge fler möjlighet att njuta av det.

Ditt roligaste hästminne? När jag red med mina döttrar i Pyrenéerna i somras. Härliga hästar, vackra vyer och en häftig pappa/dotter-grej.

ordforande@farstaryttarvanner.se

Vice ordförande

Bodil Wigert
Cafeteriaansvarig och klubbkläder

Varför engagerar du dig? Både jag och mina två döttrar rider i stallet och då tycker jag det är en självklarhet att även hjälpa till i den ideella verksamheter för att skapa trivsel för alla. Dessutom är det väldigt kul och man får träffa många trevliga ryttare och föräldrar.

Ditt roligaste hästminne? Hmm, många minnen är kopplade till mina tjejer, då jag inte ridit så mycket själv. Men en underbar känsla jag minns var när jag fick Musse att gå på tygeln. Det var magiskt.

Kassör

Varför engagerar du dig? För att bidra, påverka och vara en del av den förening och ridskolan som döttrarna och jag spenderar mycket tid på.

Ditt roligaste hästminne? Har ridit många år både ponny och häst och i vuxen ålder på islandshästar. Lycka när ens barn träffar dessa fantastiska djur för första gången och att de älskar att rida och hänga i stallet precis som jag.

Anette Carlstedt
Sekreterare

Varför engagerar du dig? Eftersom både jag och mina två döttrar rider mycket vill jag hjälpa till att sköta föreningen

Ditt roligaste hästminne? Galopp på stranden på arab-häst i Marocko

Sussie Viklund
Tävlings- och SoMe ansvarig

Varför engagerar du dig? Jag kommer från en föreningsledd ridskola och tycker att det är roligt och självklart att vi kan göra denna förening levande och härlig för alla våra medlemmar tillsammans.

Ditt roligaste hästminne? När jag förra sommaren fick träffa min gamla medryttarhäst som jag inte sett på över 10 år. Att kalla det en stark upplevelse är en underdrift.

Minna Wigert
USEK representant

Varför engagerar du dig? Jag har valt att engagera mig i klubben i hopp om att lära känna nya människor och ha möjlighet att påverka de delar av verksamheten jag upplever kan bli ännu bättre!

Ditt roligaste hästminne? De flesta av mina finaste hästminnen har jag ridskolans ponny Rowan att tacka för. Men ett värdefullt minne, som mot förmodan tillbringades utan honom, var när jag i höstas lyckades ta KM-guld i dressyr som länge varit ett mål inom ridningen för mig.

Karolina Johansson
Tävlings och USEK ansvarig

Varför engagerar du dig?
Jag tycker att det är viktigt att engagera sig i sina barns aktiviteter och delta i ideell verksamhet men även att bidra till en härlig miljö i stallet. Det är också otroligt lärorikt (och roligt) att få vara en del av tävlingssektionen och ansvara för våra hopptävlingar.

Ditt roligaste hästminne? Jag har ridit sen jag var liten och har därför svårt att välja ut endast ett minne. Men i och med att jag har en dotter som rider ganska mycket så har jag med tiden upptäckt att det är lika roligt att få följa hennes utveckling och utmaningar som det är att få rida själv. Hästar är bäst!

Anette Thelander
Medlemsregister

Varför engagerar du dig? Tja, tänker jag har tid över nu när alla barnen är utflugna.

Ditt roligaste hästminne? Svårt, är nog från när jag var yngre och testade lite fälttävlan. Det var skoj, nu är jag för harig.

Max Bergander
Sociala frågor och trivsel

Varför engagerar du dig? Brinner för föreningslivet och att skapa förutsättningar för människor att ha roligt och utvecklas i sin idrott. Och för att lyckas med det är välmående och glädje helt centralt. Det vill jag bidra med.

Ditt roligaste hästminne? Har väldigt lite erfarenhet av hästar så mitt bästa hästminne har nog inte inträffat ännu. Tycker fortfarande att de är lite läskiga.

Karin Örtenholm
Ansvarig utbildningsfrågor

Varför engagerar du dig? Föreningslivet bygger på ideellt arbete. Jag har valt att engagera mig i FRV för att därmed dra mitt strå till stacken och göra vad jag kan för att FRV ska kunna fortsätta vara en bra förening för oss medlemmar.

Ditt roligaste hästminne? Då jag har ridit sedan jag var barn har jag hur många roliga hästminnen som helst att välja bland. Förutom all gemenskap som uppstår kring hästar så tänker jag att det stora finns i det lilla. Idag uppstår den största glädjen de stunder när allt klickar och man hittar total harmoni ett par steg i ridningen. Men jag kan med glädje minnas alla galoppturer i skogen jag red som barn.

Valberedning

Anna Söderqvist (Ordförande) - soderqvist82@hotmail.com