Gå till innehåll
Farsta Ryttarvänner
Farsta Ryttarvänner

Nyheter

Klubbtävling i dressyr 12 mars

Söndag 12 mars arrangerar vi klubbtävling i dressyr på LC-, LB- och LA-nivå. Anmälan öppnar fredag 24 februari.

Klubbtävlingen är öppen för medlemmar som har tävlat tidigare. För att starta LC ska du ha startat på samma nivå med godkänt resultat minst två gånger tidigare vid till exempel debutantdressyr eller programridning.

För att starta LB ska du ha ridit godkänt i LC flera gånger tidigare och för att starta LA ska du ha ridit godkänt i LB flera gånger tidigare.

Är du intresserad av att starta prata med din ridlärare innan du anmäler dig och rådfråga alltid din ridlärare vilken klass och häst du bör starta. Anmälan är bindande.

Datum: 12/3 första start kl 13.30. Samling 12.00
Program: LC:1, LB:1, LA:1. Rådfråga din ridlärare om vilket program du bör starta
Max antal startande 25 st
Domare: Berit Norberg

Pris: Senior - 375 kr och junior - 325 kr.

Anmälan: Anmälan öppnar fredag 24/2 kl 10.00 och stänger tisdag 28/2 kl 20.00. Anmälan görs digitalt via Google Forms är på hemsidan. Rådfråga alltid din ordinarie ridlärare innan anmälan vilken klass och häst du bör starta. Först till kvarn gäller.
Vid avanmälan efter sista anmälningsdag (28/2) sker ingen återbetalning.

Valfritt att starta häst/ponny för både junior/senior. Lottning sker i de fall fler har önskat samma häst. Juniorer som tävlar ponny tävlar mot varandra, men alla som tävlar storhäst tävlar mot varandra, oavsett om man är junior eller senior.

Utrustning: Hästen går med sin vanliga utrustning inklusive skydd om den har det. Inga hjälptyglar är tillåtna. På häst med pessoabett flyttas tygeln upp till stora ringen. Endast schabrak får bytas om du har eget som du vill använda.

Klädsel och utrustning enligt Svenska Ridsportförbundets Tävlingsreglemente – TR II dressyr, se moment 210. Kavaj kan ersättas av långärmad tröja eller jacka, gärna klubbkläder. Sporrar är endast tillåtet med din ridlärares godkännande.

Övrigt: Alla som startar förväntas även bidra som funktionärer under delar av dagen. Översikt över vem som gör vad publiceras i samband med slutgiltig startlista.
Startlista publiceras fredag 10/3 här på hemsidan och i elevrummet.

Caféet kommer att vara öppet och publik är självklart hjärtligt välkomna!

Vi behöver alltid fler funktionärer, alla åldrar och ingen förkunskap krävs. Är du intresserad eller har andra frågor? Mejla tavling@farstaryttarvanner.se

Välkommen till en rolig tävlingsdag!

Publicerad: 2023-02-16

Senast uppdaterad: 2023-02-18

Författare: Matilda Hjertstrand

Besöksadress
Farstanäsvägen 6
123 52 Farsta

Postadress
Farsta Ryttarvänner
Christine Dunaker
Gamla Magelugnsvägen 29
125 43 Älvsjö