Medlemskap

Du måste vara medlem i föreningen Farsta Ryttarvänner (FRV) för att få rida på Farsta Ridskola. Alla medlemmar faktureras avgiften genom faktura som mailas ut från ridskolan.

Men du kan vara medlem i föreningen som privat ryttare eller även om du inte rider. Till exempel om du vill delta i föreningens olika s.k. avsuttna aktiviteter, eller medverka som funktionär vid tävlingar. Medlemskap i FRV förutsätter att du betalar medlemsavgift till föreningen.

Som medlem i FRV får du

- Delta i aktiviteter som FRV anordnar
- Olycksfallsförsäkring via Folksam, här kan du läsa mer om försäkringen
- Tidningen Häst & Ryttare

Medlemsregister

Alla FRV:s medlemmar antecknas med namn, adress och fullständigt personnummer i Riksidrottsförbundets (RF) medlemsregister i IdrottOnline Klubb och i Stockholms kommuns register.

Personnummer

Kravet på fullständigt personnummer kommer från RF för att medlemmarna skall kunna registreras i IdrottOnline Klubb. Att medlemmarna verkligen meddelar sina personnummer är särskilt viktigt, eftersom bl.a. föreningens rätt att söka s.k. LOK-bidrag bara gäller för medlemmar (ungdomar) som registrerats med fullständigt personnummer.

Medlemsavgiften

Seniorer: 475 kronor
Juniorer: 325 kronor (t.o.m. 18 år)

Vill du bli medlem fastän du inte rider på ridskolan?

Maila följande uppgifter till anette.thelander@teliacompany.com
- Namn
- Personnummer (10 siffror)
- Adress
- E-postadress
- Mobilnummer

När medlemskapet är registrerat i IdrottOnline raderas mailet med personuppgifterna.

Anette Thelander är föreningens kontaktperson i frågor om medlemskap.
Hon nås per telefon 0705 91 02 14 eller via e-post anette.thelander@teliacompany.com